Thursday, June 25, 2009

SERUNDING IKAN SARDIN




call mak kat kampung .. cete dia kat sini banyak sangat isi ikan sardin fresh kat pasar ikan. mak kata buatlah serunding ikan , sedap tu. Yatt pun belilah 1 kg isi ikan sardin , semalam projek buat serunding ikan... penat tangan duk mengucai ikan ni sampai kering ... kebas satu tangan yatt di buat ye tapi hasilnya perrhh sedap tak ingat,... nanti nak buat banyak-banyak..

SERUNDING IKAN SARDIN

ikan fresh sardin
santan
serai
bawang merah
bawang putih
halia
lengkuas
asam keping
cili kering
garam
gula

6 comments:

ain said...

nasib baik call mak kan...kalu tak tak merasa ler serunding sardin rauma.hihi

princessharyati said...

betul ain... kikiki

Suzi said...

sedap kann...tapi nak buat tu yg malas. hari tu suruh mak pos dr Trg tapi sangkut kat kastam sbb lupa nak label. tau2jelah kat sini cerewet sikit pasal brg mkn....

princessharyati said...

ye ke suzi.. sedih yatt dgr
dahlah mak kita yg mengepos.. cos lagi, kene tahan dik kastam...iskksikssk
takde rezeki ler tu.. sian suzi takpennti trylah buat .. tapi kalu buat tu kene byk2 baru puas hati

che zaid said...

yatt, sedap nampak, kalau rajin buleh buat kue spera tu- alaa karipap kecik inti serunding tu..emphh..sedapnya.

Jiya said...

suka serunding daging. tp tgk org wat jenuh gak. lama nak tunggu kering.. akekekeke...