Friday, September 28, 2007

TAU FU FA


betul ke ejaan dia?... ingat ingat lupa.. maaf yek kalu tersilap ejaan tu sebab nak buka MR tak boleh2 ... memohon maaf dalam bulan puasa ni lagi baik kan.. semperna di bulan ramadan yang mulia ini.. saya mengambil kesempatan untuk memohon maaf kepada semua pembaca, member yang di kenali dan my family... mana nak tau ada kesilapan yang tak di sedari. heheh...nanti raya minta maaf sekali lagi.. hehheh.. time tu boleh minta duit raya. sekali..... hehehhe..

nanti blog ni sunyi.. buat sementara waktu...tuan umah nak ambil cuti ni... lama gak lah.. jangan rindu rinduan tau.. ni awai2 habang ni..

pastu resepi asal , ini mengunakan gelitin.. tapi kat umah takde gelitin so i guna agar-agar kering.. menjadi dan sedap.

TAU FU FA

Bahan-bahan;

Air soya beans
Agar-agar kering
gula

gula melaka/gula perang

cara-cara;

Masak agar-agar dengan air soya bean, masukkan gula dan kacau sehingga sebati dengan api yang sederhana. Sejukkan sebentar dan boleh lah tuang di dalam bekas, sejukkan di dalam peti sejuk. Apabila hendak makan , ambil sesudu demi sesudu letak di dalam mangkuk dan tuangkan perlahan-lahan air gula merah ke atasnya.

0 comments: