Thursday, April 3, 2008

HOME MAKE SWEET POP CORN






Tengok fotopages zai... teringin nak buat pop corn ni....Kelakor bila teringat kejadian buat pop corn ni.. buat memang senang sangat... tapi maklumlah pertama kali baru nak mencuba.... yat buat ikut resepi ler.. dapat dari myresepi..hehhe...bila sudah letak jagung kering dalam periuk tu dok tunggu bila jagung ni nak meletup... sebab yat terus tutup tudung ialah takut kut2 terbang jam2 tu jugak...kang.. terkene muka lak.. punya tunggu dan tunggu bila jagung ni nak jadi.. pastu yat rasa.. maybe tak jadi kot....dalam 5 minit tu..mulalah yat denagar bunyi pop2 ....pop2..bermulalah detik pop corn meloncat2 dalam periuk.. satu ,dua yang meloncat..tapi...bila semua pop corn semua meloncat , i naik cemas sebab yat tengah pegang tudung periuk tu.. pastu pinik ...lepas 2 minit pop corn tu macam menolak tudung periuk naik keatas.. yat dengan cemasnya berlari pantas sebab dah macam gunung berapi nak kuar kan lava nya.... nasib baik yat tutup api sebelum tu... hahah... alhamdullilah semua menjadi.. yang jadi macam tu sebab yat letak banyak sangat jagung kering tu... ada lah dekat 20 biji yg tak jadi pop corn sebab periuk dah penuh sendat dengan pop corn gemuk...wah.. pengalaman tak boleh di lupakan lah buat pop corn ni...bila makan rasa nak ketawa jek..ahahahhaha......

HOME MAKE SWEET POP CORN

Bahan-bahannya;

jagung kering
minyak jagung
majerin
gula

Cara-caranya;

Panaskan minyak jagung di dalam periuk besar. Gaulkan majerin dan gula bersama jagung kering. Setelah minyak oanas, masukkan jagung kering tadi, tutup tudung periuk dan tunggu sehingga jagung tu melompat di dalam periuk dan berubah wajah menjadi pop corn.

1 comments:

Grogal said...

SECURITY CENTER: See Please Here