Tuesday, April 8, 2008

PETI AIS YAT (TAG )

ini bukan peti ais yat taw... tapi dah sewa kat umah ini kira semua hak milik yat ler kan....
taraaa.... ini lah rupa peti ais kecik tu, 2 tingat jek..

1-kiri- muka peti ais

2- kanan- Bahagian dalam rak keseluruhan peti.





3- Kiri- Bahagian rak pertama ada caremal, coklat, puding buat semalam dan butter. Rak kedua ada limau sunkish, pes green curry, pes tauchu, serai dan cili kering yang sudah di blend.

4- Kanan- Rak seterusnya ada terung pipit, cendawan butang, cili api, pes pesto (utk spagetty) dan pes brasillo. Baeah tu tempat letak sayur yang berplastik- kacang sepat, kubis, cili besar, bendi dan dalam periuk sambal tumis yang tak habis semalam. simpan.



5- Kiri- Last sekali rak tu benda-benda yang berbau seperti belacan, asam jawa, ikan masin, udang gegau, udang kering, sotong kering dan ikan masam.

6- Kanan- Rak di bahagian depan tu yg bahagian atas ada tempat ubat -ubatan dan cheese, pastu ada terselit limau nipis satu.
Bawah tu ada air kosong sejuk, mayonis, pes tomyam, cencaluk dan budu.



7- Kiri- Bahagian depan bawah sekali ada air kotak milo dan campuran air bergas... yg botol tu cheese pamersan dan maple syrup utk pancake

8- Kanan- ini bahagian atas sekali (bahagian ingin sejuk) ada 2 tingkat jek



9- di bahagian luar- ada fish ball daun pandan, petai, daun kunyit dlm kotak dan dlm botol tu ada daun kari dan daun limau purut.

10- last sekali rak bahagian dalam dingin sejuk beku ini.. ada ikan dalam plastik tu, pastu ada mussel, clam, ketam yang panjang2 tu , sosej, ais ciub, chicken fried instant, dan hati lembu.




ok habis utk tatapan peti ais yat untuk bulan ini.. tak banyak shopping minggu ni, habis masak.. kalu tak sarat dengan lauk paut ni... sekian ..ehhehheh nak past tag ini pada kawan baru yat- nor (fotopages) dan zai fotopages gak..hehehe


1 comments:

Shafidah Shamen said...

uitt yat...ni datang nak tgk peti ais niiihh :D