Sunday, January 18, 2009

ROTI LEMBUT


nanti buat roti ini tiap2 minggu yek... adoii hus suruh buat tiap-tiap minggu? ..nasib baik ada bread maker kalu tak..mmmmm...
heeee lembut giler makan roti ini... sedap makan dengan sekaya tu.. nyummmnyummm..

ROTI LEMBUT

Bahan-bahan;

150 gm tepung roti
150 gm tepung cake
2 1/2 sudu kecil instant yis
1 sudu besar gula
1 sudu kecil garam
50 gm butter
125 ml susu segar
1 sudu kecil bread softener

Cara-caranya;

masukkan semua di dalam bread maker dan tekan bukan ON.
setelah doh siap , keluarkan dari bread maker, bahagikan doh tersebut kepada 9. Bulatkan doh tersebut masukkan di dalam tray membakar, tunggu sehingga 30 minit (doh akan naik menjadi double saiz) kemudian bakar di dalam oven selama 20-30 minit pada suhu 160-180 'c. siap

2 comments:

Jiya said...

sibbb baik ada bread maker... kalo idak, tumbuh jugak muscle kat lengan kak yatt tu... kakakakaka!

princessharyati said...

kkakak bukan setakat muscle jiya... segala-gala urat dan jejari ku terus boleh jadi slim kalu tak de bread maker.. k.yatt ni uli karipap doh pun dlm b.m nasib baik nak gaul cucuq guna tangan haaaaaaaaaaaaaaa