Tuesday, June 16, 2009

STEW LAMB



bakar dulu than baru masak balik, result ye.. daging lamb lembut tak terkira ... rasa sedap sampai ke tulang..
lamb basuh dgn tepung dan limau pastu sejat
-10 ketul daging kambing
campurkan,
lamb
2 biji tomato belah 4
2 sudu sos tomato
2 sudu sos tiram
cili kering di blend
gula perang
carrot
halia(lada hitam kalu nak pedas)
bungkus lamb dlm aluminium buat mcm beg pastu bakar 200'c selama 45 minit
dlm periuk letak minyak, tumis bawang merah , halia n bwang putih, masukkan air dan kiub pati ayam, lepas mendidih masukkan lamb bersama jus dlm tu, letak garam, last bancuh 2 sudu besar tepung dgn air sikit masukkan dlm periuk, agak2 15 minit tutup api. siap

7 comments:

ain said...

yatttttt.....sedapnyaaaa. I pun suka buat stew ni, tp guna daging biasa aje la. pas tu mkn ngan roti perancis. pehhh..kawww!!!!!

ishhh...nak buat lah nanti!!

Jiya said...

sedapnya kamben... suka kamben.. akekeke!

Suzi said...

sejak duk aussie ni memang mula suka sgt daging kambing...

nampak sedap stew itu...

yatt, nanti ambil kad kat blog ye...

HoneyBee said...

Hello! I’m surfing around for cooking blogs featuring local Malaysian food to be featured on my blog at http://picnicbasketontherun.blogspot.com/. I’d like to feature yours as I found your blog appealing with the nice pics and description. Just wait for the my next post =)

Regards, HoneyBee

my little family said...

yatt..kasi resipi..MA teringin nk belajar buat la...hehehe

kucingorengemok said...

rasa mcm nak mintak resepi, tapi rasa mcm malas nak buat hehe... hai sedapnya rupa dia, kak...

geraugebang said...

Nampak saje sudah sedap. Itu belum rasa lagi. Kalu sudah rasa, harus darah-darah ku yang sudah meninggi lagi melonjak naik.