Wednesday, March 18, 2009

BIG TART CHOCOLATE

nice and tender!!!

nak sangat dessert nah ambil tart besar satu talam, harap-harap boleh bertahan 2-3 hari tapi semalam dah makan tinggai suku adoii.... apa lg nak buat dessert lepas ni...
thank you so much pada tina (pori ) yang tolong yatt , tina dia fasih cakap finish so sms dia tolong translated english ke finish . semua label makanan kat finland ini no english at all...
lepas ini ain kat johor tu tentu juling mata tengok tart yatt ni.. aymy di kuwait yang rajin menerai .. meh buat tart k.yatt nii..kuang...kuang..



BIG TART CHOCOLATE

Bahan-bahan;

3 biji telur
200 gm double cream
100 gm chocolate bar
1/2 cawan gula
50 gm butter

pastri ready made

Cara-caranya;

Bakar pastri di dalam oven 180'c selama 8-10 minit. Keluarkan.
Cairkan chocolate bars bersama butter. Di dalam bekas pukul telur (yatt guna whisk), masukkan gula dan kemudian masukkan double cream. Akhir sekali masukkan chocolate. Kemudian tuang di dalam pastri - yatt tabur beberapa ketul chocolate atas tu, masukkan di dalam oven 170'c selama 15 minit kemudian tutup api jangan keluarkan tart tu biarkan di dalam oven tu selama 20 minit. selepas itu baru keluarkan dan sejukkan dalam peti ais. Hiaskan bersama starwberry dan asing sugar.

2 comments:

Aymy With L♥ve said...

menci tul la ngan kak yatt nie.. menggoda kalbu tul.. kena masuk waiting list nie... hehhe...

Erny Sabrina MN said...

Kak yatt..sedapnyer....
Nk minta nasihat ckit nih, semalam ader buat muffin..resepi pakai soda bikarbonat...muffin rase pahit la...eny pakai 1/2 sudu teh aje...still pahit...macam maner yek??? Ada ape2 rahsia tak???

Tq