Friday, July 10, 2009

TERUBUK SUMMER



kalu ikan fav. yatt dah ada kat sini... mmm... tak payah rindu kat pasar malam lagi dah.. hehhe... jangan jelius ok kekawan.. ikan terubuk ini dah pandai pakai baju sejuk dan berenang sehingga ke finland... wakakkwakkakakaa.. layanlah asam tumis yatt ini.. nyaman see..

ASAM TUMIS TERUBUK

ikan terubuk
cili blend
bawang merah bawang putih
halia
biji sawi
bunga lawang
bunga cengkih
kulit kayu manis
buah pelaga
jintan manis
jintan putih
serai
air asam jawa
bunga kantan
daun kesum
tomato
garam
gula

5 comments:

ain said...

I pulak yatt...klu terubuk suka bakar aje. sedappp!!!!

Anawahid said...

x suka!!!... x sukaaaa!!!.. pasai bnyak tulang... hehehe... ikan lain x per... yat tolong asingkan tulang bole... hehehe

Watierman said...

Salam Yatt akak panggil ikan cik abg sayang...sebab bila akak nak makan dia yg kena susah payah asingkan tulang...so dah tua2 ni...tahap kemalasan nak asingkan tulang tu....kurang so ...tengok Yatt masak & makan dah lah!!!..Banyak tulang!!!Mata kelabu asap cam na nak makan ikan ni???

Jiya said...

wahhh.. ni ikan terubuk dah pandai gi finland yer kak. akekekekeke... jiya suka ikan masin terubuk jek sbb makan sket... hikhikhik

Mummy Faridah said...

Ya Allah, sedapnye asam tumis..